Geng tekan-tekan :-]

Thursday, February 24, 2011

Lelaki ke Jantan? ---> *burp*

Merujuk kepada catatan egoist yang lepas, "Mengapa kau begitu?" saya selaku penulis dan penggubah, telah menyatakan, jgn! Dan Jangan! Jangan salahkan semua nya kepada si gadis!
Kepada yang hipokrit, tebal2kan lah muka anda wahai lelaki yang dah transform jadi jantan! Tau kenapa? Apa beza LELAKI dan JANTAN?

-Lelaki - merujuk kepada jantina bagi seseorang yang mana lelaki adalah yang mempunyai gene XY, mempunyi, secara majoriti, lebih otot dan tenaga berbanding wanita. Dan merujuk kepada naluri yang akan tertarik kepada gene bertentangan iaitu perempuan.

-Jantan - merujuk kepada haiwan. Seperti mana lelaki, namun tidak di gelar lelaki bagi membezakan species nya.

Anda faham istilah tersebut? *buat sendiri tu*


Oleh yang demikian, wat pe nak salahkan si gadis bila mereka sudah tidak ada dara? Walhal, yang menjadikan mereka begitu adalah disebabkan salah seorang Jantan yang bebas diluar sana???

Layakkah mereka di gelar jantan??? Layak sangat3! Kerana binatang @ haiwan *lembut cikit ler* tidak memikirkan akan tanggungjawab, *yg dia tau, -dah musim, follow on call je la-*

Oleh itu, adakah anda seperti haiwan atau masih ingin memegang status manusia dalam dunia ini? Kalau yea pun x takut, sebab orang x boleh nak tau anda tu teruna ke tak, jangan lah sampai anda sia-siakan hidup si gadis yang begitu percaya pada *ehem2* komitmen anda tu. Jangan kasihan kan mereka setelah terlanjur, TAPI CINTAILAH mereka kerana mereka menyintai anda.

Berpasangan bukan untuk mengasihani seseorang, tetapi atas dasar saling memerlukan dan saling melengkapi. Fikirkanlah yea?

p/s: sila ajukan segala pandangan anda, saya sangat menghargainya! Buka hati!

No comments:

Post a Comment