Geng tekan-tekan :-]

Tuesday, February 22, 2011

Kenapa kau begitu??? Si gadis <---> Si teruna

Merungkap dasar pemikiran logik dan azali masyarakat timur, bahkan ISLAM, "Dara" merujuk kepada kesucian dan keterpeliharaan seseorang gadis. Yang mana apabila telah berkahwin, atau nikah, yang sah disisi undang2 dan hukum, "dara" akan di "serahkan" kepada suami gadis tersebut.

Masalah nyer skarang nie, bukan pasal kehilangan dara sebelum nikah, tapi wujud kes yang mana seorang gadis itu "menyerahkan tubuh nya kepada teman lelakinya tanpa memerlukan sebarang syarat; seperti - "kita nikah dulu" - dan bukan seorang, tapi dah berorang-orang! Rosak bahasa aku.

Fenomena ini boleh dikatakan berasal dari idealogi barat, namun telah bebas di praktikkan di timur, tak terkecuali Malaysia. Persoalannya, mengapa si gadis sanggup melakukannya? Antara kemungkinannya mungkin janji manis si Jantan yang mengatakan dia tidak seperti mereka2 yang terdahulu. Dia IKHLAS, JUJUR dan janji akan jaga si gadis ni. Itu la, janji jer, bile nak kotakan, ntah ler...


Ada juga yang mengatakan, " Ape bezanyer pun, bukan ade dara lagi pun, enjoy je la".

Hebat statement nie, macam mintak hempuk ngan helmet jer. Sedih mak bapak kalau dapat tau nie. Semuanya demi keseronokan, atas alasan takda ape yang nak di sesalkan. Fikirlah semula akan kesan2 nyer.

Kalau ada gadis2 yang terbaca artikel nie, dan rasa nak marah, nak pelangkung kepala saya, nak campak dari tingkat 1 rumah teres 1 tingkat, saya mintak maaf banyak2. Saya tak cakap pun saya ni baik, saya pun banyak dosa yang tak tau pahala saya boleh cover ke x, tapi saya nak tanya, ada tak terfikir, lelaki mana yang nak kat hang pa lepas dapat tau status hang pa? Dieorang pun pk, wat pe nak nikah, bley dapat free. Ramai kat luar sana yang nak kat Ms Dara. Tapi! Jangan hipokrit sang Jantan! Aku akan ulas pasal hang pasni!

Ingat baek2, kita muda kejap jer, jangan leka enjoy, nanti tak nampak syurga~ Saya sudi membalas ulasan anda. Assalamualaikum...

2 comments:

  1. "ko hilang dara je kot, bukan hilang nyawa" (dialog dlm aku masih dara) huhu

    like this post..

    ReplyDelete
  2. "buat ape ko nak kesah, kubur kan lain-lain" (dialog dalm drama ape ntah, hahaha)

    thx for the comment!

    ReplyDelete