Geng tekan-tekan :-]

Saturday, March 17, 2012

Bagus sangat ke kalu IC kau tulis kau ni ISLAM?

Bukan nak salahkan sapa2 dan bukan nak menghina, tapi jom amik masa kejap untuk baca, moga dapat berkongsi pendapat dan ilmu...


Kita malu bila tersalah sebut lirik lagu depan khalayak umum...TAPI...
     Kita tak malu pun kalau bacaan surah dalam solat tak jelas sebab nak cepat...mengadap ALLAH pulak tu...

Kita takut kalau orang tau kita mencuri...TAPI...
     Kita selamba je mencuri dalam solat..mengadap ALLAH pulak tu...

Kita takut kalau ada orang nak pukul kita...TAPI...
    Dosa yang bertimbun tu, tak takut ke dengan AZAB dari ALLAH nanti?

Kita sanggup belanja berjuta nak bagi rumah kita cantik...TAPI...
    Tapi nak derma seringgit seminggu pun kedekut untuk kebajikan Rumah-rumah ALLAH...

Kita tak peduli harta kita halal ke haram, janji hidup senang...TAPI...
    Kita lupa yang dunia ni sementara, dan duit tu tak boleh nak tempah tiket ke SYURGA ALLAH...



Bukan saya tak pernah buat semua tu, dan sebab tu saya tau kesan nya kalau tak di perbetulkan..

Hati yang bersih sewaktu dilahirkan, di gelapkan dengan sekotor pemikiran...

Jiwa yang tenang dan hampir kepada yang Esa, menjadi lusuh kerana kita selalu terleka...

Saya tak sempurna, tapi saya gembira andai saya dapat membantu sesiapa yang membaca untuk mengejar kesempurnaan IMAN...

Jom sama-sama usaha untuk dapatkan nikmat SYURGA ALLAH yang kekal selamanya~




No comments:

Post a Comment